WhatsApp, Hindistan’daki Yanıltıcı Bilgilere Karşı Kampanya Başlattı
|
Facebook’un WhatsApp mesajlaşma platformu, önemli Hint gazetelerinde yanlış bilgilendirmenin yayılmasıyla ilgili reklamları yayınladı, ilk defa bu türden toplu saldırganlıklara yol açan sahte mesajların bir araya gelmesiyle mücadele etme çabası.
Reuters’e göre, Hindistan’daki yanlış haberlere göre, 200 milyondan fazla kullanıcısı olan WhatsApp’ın en büyük pazarı, halkla ilişkiler kâbusuna neden oldu ve yetkililerden derhal harekete geçmek için çağrı yaptı.
“Birlikte yanlış bilgilerle savaşabiliriz”, bazı üst düzey İngilizce gazetelerde tam sayfa ilanlar, bölgesel dil gazetelerinde de yer alacak bir dizinin parçası.
Kullanıcıları paylaşmadan önce bilgileri kontrol etmeye ve sahte haberlerin yayılması konusunda uyarmaya çağırdı.
WhatsApp sözcüsü bir açıklamada şunları söyledi: “Hindistan’da sahte haberlerin ve söylentilerin nasıl tespit edileceği konusunda bir eğitim kampanyası başlatıyoruz. İlk adımımız, İngilizce ve Hintçe ve diğer birçok dilde gazete ilanları yerleştirmektir. Bu çabaları üzerine inşa edeceğiz ”dedi
. Hafta boyunca, Hindistan’ın kuzeyindeki Gujarat, Maharashtra ve Rajasthan eyaletlerinden kuzeydeki Uttar Pradesh’in en kalabalık eyaletine kadar, Hindistan’daki bölgesel gazetelerde benzer reklamları yayınlamayı hedefledi. .
WhatsApp ayrıca, göndericinin mesajın yaratıcısı olmadığını bildiren, iletilen iletileri de etiketleyecek yeni bir özellik ortaya koydu.
Mesajlaşma platformu aynı zamanda bir mesaj sınıflandırma özelliğini de göz önünde bulundurmaktadır, böylece kullanıcı diğer tarafın kendisine üçüncü bir taraftan ilettiği mesaj ile diğer tarafın kaynağı olan kişiler arasında ayrım yapmaktadır.